תוצאות החיפוש שלך

הגוש הגדול צפון תל אביב

פורסם ע''י אסתי ארנון ב 09/03/2017
0
שכונת הגוש הגדול, או בשמה הנוסף שכונת נופי ים, היא שכונה אקסקלוסיבית ממש על קו החוף בצפון תל אביב. השכונה מציעה איכות חיים גבוהה וסביבה איכותית. סקירה מלאה על שכונת הגוש הגדול – לפניכם.

שכונת הגוש הגדול – נתונים והיסטוריה

שכונת הגוש הגדול הינה שכונה המשתרעת על קצת יותר מאלף דונמים, במרחק כקילומטר וחצי מן הים במערב, ממזרח השכונות רמת אביב החדשה ותכנית למד, ומדרום וממערב שטחים של נמל התעופה שדה דוב. בשכונה בנייני דיור בבנייה רוויה שבנייתם החלה רק בעשור האחרון, בהם כ – 2,000 יחידות דיור. בשנים הקרובות מתוכננים להיבנות בשכונה עוד מספר פרוייקטים שיוסיפו כ – 12,000 יחידות דיור לשכונה. אדמות שכונת “הגוש הגדול” נרכשו על ידי גופים ציבוריים ופרטיים רבים, ויועד להקמת שדה התעופה “שדה דוב” בשנות השלושים של המאה הקודמת. ריבוי הבעלים של הקרקעות יצר תסבוכת משפטית והאטה בפיתוח הקרקעות, לכן עמדו קרקעות אלה לא מיושבות במשך שנים רבות. רק בשנת 1980 נחתם הסכם משפטי המאפשר למדינה לרכוש את קרקעות השכונה מידי בעליהם, ורק בתחילת שנות האלפיים החלו בהליכי התכנון להקמת השכונה.

מדדים חברתיים ואיכות הקהילה בשכונת הגוש הגדול

גם בשכונת הגוש הגדול, כמו בשאר שכונות הצפון של תל אביב, המדד החברתי כלכלי של אתר מדלן מצביע על איכות חיים גבוהה – השכונה קיבלה את הציון הגבוה 9 מתוך 10. הנה עוד כמה נתונים מעניינים בנוגע לאוכלוסיה ולמאפיינים הדמוגרפיים שלה בשכונת הגוש הגדול: ·         42% מהדיירים בשכונה הם אקדמאיים ·         השכר הממוצע של הדיירים הוא 10,500 ש”ח ·         41% מהדיירים בשכונה הם ישראלים שנולדו בישראל, ועוד 34% מוצאם בארצות אירופה או ברית המועצות לשעבר. 5% הם עולים חדשים שעלו לארץ החל משנות התשעים, ו – 95% מתושבי השכונה הם אזרחים ישראלים ותיקים ·         62% מתושבי השכונה הם בטווח הגילאים 18 – 64

אתרים ומקומות, שירותים וקהילה בשכונת הגוש הגדול

בשכונת הגוש הגדול אשכול גנים וחמישה בתי ספר, עם כמעט 2,000 תלמידים בסך הכל. עוד בשכונה, ניתן למצוא בתי קפה, קאנטרי קלאב שכונתי, מרקול וחנות נוחות, ומרכז מסחרי גדול המתוכנן להיבנות עם המשך הבנייה בשכונה. חשוב לציין, כי השכונה בקרבת מקום לאתרים חשובים בצפון תל אביב, כמו אוניברסיטת תל אביב, קניון רמת אביב, מוזיאון תל אביב, סמינר הקיבוצים, ועוד.

מחירי הנדל”ן בשכונת הגוש הגדול

מגמת המחירים בשכונת הגוש הגדול נמצאת בעליה מאז שנת 2008, כמו המחירים במרבית האזורים בישראל. המחיר הממוצע לדירה בשכונה גבוה פי שתיים וחצי מן הממוצע הארצי למחירי נדל”ן – מחיר ממוצע לנכס נדל”ני בארץ הוא 1.4 מיליוני שקלים, ולעומת זאת, לצורך רכישת דירה בשכונת הגוש הגדול תיאלצו להיפרד מכמעט ארבעה מיליוני שקלים. מדד השכירות גבוה יחסית למדד הארצי הממוצע גם הוא – מחירי שכירות נעים בין 7,000 ש”ח ל – 12,000 ש”ח ויותר, בבניינים חדשים ומרווחים בדירות של שלושה עד חמישה חדרים.

דירות למכירה בגוש הגדול

מגורים מכירה
למכירה

דירה בתל אביב יפו, 4 חדרים

5,900,000 ILS
בנופי ים דירת 4 חדרים מהממת במיקום הכי טוב בשכונה בניין בוטיק. שקטה רואים ים מלא! חימום תת רצפתי. מזגן מפוצל, מרפסת שמש מערבית, 2 חניות ומחסן. ערן קופמן אבסולו ...
4 103.00 פרטים

דירות להשכרה בגוש הגדול

השוואת מודעות

הזינו את הפרטים וקבלו הערכת שווי תוך 24 שעות

שמי אסתי ארנון.
אם תרצו שנעריך את שווי הנכס שלכם בעזרת שילוב של אמצעים טכנולוגים והניסיון שלנו, הנכם מוזמנים להזין את פרטי הנכס כאן ותאם איתנו פגישה להערכת שווי הנכס. אנו עובדים בתל אביב !

אנו מבצעים הערכות שווי בתל אביב וארסוף

דילוג לתוכן