תוצאות החיפוש שלך

מדריך לקניית דירה

פורסם ע''י אסתי ארנון ב 28/03/2015
0

במאמר הקצר המובא לפניכם נבקש להעניק לכם מידע בסיסי על קניית דירה ומכירת דירות בישראל.

המדריך לקניית דירה, נכס – דברים שחובה לדעת!

ברור שאינכם בקיאים בפרטי חוזה לקניית דירה כעורך דין מקרקעין, אך עדיין, מידע רלוונטי יכול להקנות מידה של ביטחון לגבי חלק מהצעדים הנדרשים מכם.

מושגים:

זיכרון דברים מיועד להבטיח לשני הצדדים, המוכר והקונה, את ביצוע העסקה. המסמך משמש כחוזה לכל דבר ועניין. מפר החוזה נדרש בקנס כספי (מוכר הדירה נדרש למכור את הדירה או לשלם קנס).

חתימת הקונה על חוזה המכר של הנכס היא הצהרה על כך שהקונה בדק את הדירה, ושאין לו תלונות משום סוג לגביה, כולל לגבי אפיונה במשרדי מהנדס העיר. מרגע שרוכש הדירה חתם על החוזה אין הוא יוכל לבוא בטענות כנגד מוכר הדירה (למעט במקרים מסוימים).

רוצים להיות בטוחים שנקטתם בכל האמצעים כדי לבצע קנייה בטוחה ואחראית?

בררו על שם מי רשומה הדירה בטאבו, בררו האם חל עליה צו הריסה או כל צו משפטי בלשכת מהנדס העיר, ושאכן נבנתה על פי תכנית בניין ערים (תב”ע) ללא חריגה ובהתאם להיתר המורשה בחוק. בקשו מסמך המעיד על כך שהנכס אינו ממושכן.

ודאו כי בעל הנכס הוא אכן האדם המוכר לכם את הנכס שבבעלותו על פי משרד רשם המשכנתאות. אם מדובר על דירה צמודת קרקע חשוב שתבדקו א הדירה או המגרש (או חלק ממנו) מופקעים מאיזו סיבה בתכנית בניית הערים (תב”ע) בוועדה המקומית האחראית על האזור.

חשוב לוודא כי אין על הדירה זכויות של צד ג’ אחר למעט המשכנתה.

טיפים חשובים:

שסביבת מקום המגורים חפה מאנטנות סלולריות, והאם קיימים מוסדות חינוך, בתי כנסת, מתנ”סים, מרכזי קניות, גני שעשועים, מועדון ספורט וכדומה בקרבת מקום. מדדים אלו יכולים להשפיע על מחיר הדירה.

חשוב לברר כי אין תשלום או חוב על הדירה לחברת החשמל, ועד הבית, חברת מקורות וחברת הגז עד ליום בו מועברת הדירה לבעליה החדשים.

לאחר דיון על הסעיפים וסיכום עיקרי הדברים בין מוכר הדירה לקונה יכתוב עורך הדין את פרטי החוזה. לרוב יעברו כמה וכמה טיוטות בין עורכי הדין של שני הצדדים עד שתגיעו להסכמה. החוזה יהיה חתום על ידי שני הצדדים בנוכחות עורך דין המאשר את חתימתם. באותו מעמד ייחתם גם ייפוי כוח להעברת הבעלות של הדירה.

מהם המסמכים הנדרשים לקניית דירה הרשומה בטאבו?

ייפוי כוח להעברת הבעלות על הדירה.

מסמך המאשר פטור ממס שבח בהתאם להתנהלות החוקית המקובלת (חשוב לבדוק האם המוכרים מכרו דירה במהלך ארבע השנים האחרונות, והאם הם זכאים לפטור זה).

מסמך המאשר פטור ממס מכירה וממס רכוש (מטעם המוכרים).

מסמך המאשר פטור מהיטל השבחה.

אישור העירייה או המועצה המיועד לרשם המקרקעין.

אישור הבנק על סילוק משכנתא, אם הייתה כזו על הדירה.

אישור רשם המשכונות המעיד על כך שהדירה אינה ממושכנת.

מהם המסמכים הנדרשים לרכישת דירה הרשומה במינהל מקרקעי ישראל?

אישור רשם המקרקעין

אישור מנהל מקרקעי ישראל

צירוף בקשה חתומה על יד מוכר הנכס על העברת זכות השכירות.

כיצד תבטיחו את מכירת/קניית הדירה?

אם מוכר הדירה אינו מצויד בכל המסמכים הנדרשים בחוזה לא ניתן יהיה לבצע את הבעלות. כדי למנוע מצב זה יש להוסיף בחוזה המכר סעיף העוסק בתשלום האחרון עבור הדירה. תשלום זה יועבר למוכר רק לאחר שכל המסמכים הנדרשים לאישור העברת הבעלות על הדירה אכן יועברו אליכם הקונים. חשוב שהסכום יהיה משמעותי על מנת לשמור על ביטחונכם.

שורה תחתונה

פרטים רבים נדרשים לתשומת לב בתהליך רכישת הנכס. ייעוץ מקרקעין מקצועי מבטיח שאף פרט לא יישכח בדרך ולא יישמט בטעות כדי שזכותכם על הדירה תתממש בצורה הטובה ביותר.

סוכן חכם

הפסיקו לפספס נכסים!

הרשמו לאיתור נכסים אוטומטי.

קבלו התראות בדבר נכסים חדשים לפני כולם.

מדריך לקניית דירה

השוואת מודעות

הזינו את הפרטים וקבלו הערכת שווי תוך 24 שעות

שמי אסתי ארנון.
אם תרצו שנעריך את שווי הנכס שלכם בעזרת שילוב של אמצעים טכנולוגים והניסיון שלנו, הנכם מוזמנים להזין את פרטי הנכס כאן ותאם איתנו פגישה להערכת שווי הנכס. אנו עובדים בתל אביב !

אנו מבצעים הערכות שווי בתל אביב וארסוף

דילוג לתוכן