תוצאות החיפוש שלך

קניית דירה מקבלן – חלק 2

פורסם ע''י אסתי ארנון ב 28/03/2015
0

קניית דירה מקבלן – שאלות ותשובות

שני עורכי דין לוקחים חלק בעסקת נדל”ן של דירה חדשה:   עורך דין מטעם הקבלן ועורך דין מטעם רוכש הדירה.

חשוב לציין כי עורך הדין של הקבלן אינו יכול לייצג נאמנה במאה אחוז גם את רוכש הדירה, זאת על פי כללי ההיגיון הבריא. עורך הדין מטעם רוכש הדירה יבטיח את זכויותיו בכל הנוגע לכספים שישלם לקבלן, תאריך יעד המסירה, איכות הבנייה, רישום הנכס על שמו ועוד.

בחוזי הקבלן מצוינים, על פי רוב, סייגים וכמובן הקלות העומדות לטובת הקבלן.

לרוב מוכן הקבלן לשנות לפחות חלק מהתנאים ולהתגמש. אין ספק קבלן השומר על נוקשות בעת המו”מ מהווה אגוז קשה לפיצוח. אם נמצא כי המוניטין שלו והיציבות  העסקית שלו מוטלים בספק, נמליץ להניח לעסקה גם אם ייתכן חוזה מבטיח.

למי משלמים שכר טרחה?

רוכש הדירה נדרש לשלם שכר טרחה לעורך הדין שלו ולעורך הדין של הקבלן, זאת משום שעורך הדין של הקבלן אחראי על רישום זכויות הרוכש ורישום הבית המשותף. לכן מעדיפים הקונים לחסוך בתשלום שכר הטרחה לעורך הדין שלהם, כלומר לא להעסיק עורך דין מטעמם. אין ספק שקונים אלו חוסכים את כספם, אך מצד שני הם מסכנים את רכושם ואת זכויותיהם. ללא ייצוג מקצועי הם עלולים ליפול

לחתימת חוזה שאינו לטובתם בשל חוסר בקיאותם במידע בתחום הנדל”ן. כמה אחוזים ממחיר העסקה משולמים לעורכי הדין?

עורך הדין מטעמו של הקונה ידרוש בין 0.5% עד 1.5% שכר טרחה ממחיר העסקה.  עורך הדין מטעמו של הקבלן ידרוש בין 1% עד 1.5% שכר טרחה ממחיר העסקה.

האם ניתן להבטיח את זכויות הקונה במקרה בו הקבלן פשט את הרגל?

נושא הבטחת הזכויות של רוכש הדירה הוא עניין מהותי. קיימים כמה סוגים של בטוחות לקונה הדירה. אחת מהן היא ערבות בנקאית הדואגת להבטיח את החזרת הכסף ששילם רוכש הדירה. ערבות זו אינה מעניקה מענה לכל הנזקים שנגרמו לרוכש הדירה אך היא מזכה אותו בכספו בסופו של דבר. מתפקידו ומיכולתו של עורך הדין מטעם הרוכש לדאוג לביצוע תהליך זה.

האם מומלץ לבקש את עצתו של עורך הדין לפני חתימה על חוזה המשכנתא?

למרות שעורכי דין בתחום המקרקעין אינם מעורבים, ברוב המקרים, בנושא זה, בכל זאת מומלץ לבקש מעורך הדין לעיין בחוזה על מנת למנוע את קיומם של סעיפים “קטנים” העלולים להוות סיכון כלכלי לבעל המשכנתה העתידית.

סוכן חכם

הפסיקו לפספס נכסים!

הרשמו לאיתור נכסים אוטומטי.

קבלו התראות בדבר נכסים חדשים לפני כולם.

קניית דירה מקבלן – חלק 2

השוואת מודעות

הזינו את הפרטים וקבלו הערכת שווי תוך 24 שעות

שמי אסתי ארנון.
אם תרצו שנעריך את שווי הנכס שלכם בעזרת שילוב של אמצעים טכנולוגים והניסיון שלנו, הנכם מוזמנים להזין את פרטי הנכס כאן ותאם איתנו פגישה להערכת שווי הנכס. אנו עובדים בתל אביב !

אנו מבצעים הערכות שווי בתל אביב וארסוף

דילוג לתוכן