תוצאות החיפוש שלך

תהליך מכירת דירות – איך זה עובד?

פורסם ע''י אסתי ארנון ב 25/05/2017
0

ביתך הוא מבצרך, אבל לא רק! עבור רובנו, ביתנו הוא גם הנכס הפיננסי בעל השווי הגדול ביותר שברשותנו. לכן, בעת מכירת דירה עלולים לצוץ פחים קטנים שלא חשבתם עליהם או צפיתם מראש, אבל הם אלה שעלולים לגרום לכך שלא תקבלו את מלוא שווי דירתכם. אם כך, כיצד מוכרים את הדירה שלכם בשווי האמיתי שלה?

כמה שווה באמת הדירה שלכם?

ישנם מספר מקורות שיסייעו לכם לדעת מה ערכה של דירתכם בשוק הדירות העכשווי:

אתר רשות המיסים – מידע נדל”ן – המערכת מאפשרת קבלת מידע נדל”ן לפי פילוחים שונים, כמו סוג הנכס, מהות העסקה, כתובת, טווחי תאריכים, שווי הדירה וכן הלאה. חיפוש במאגר זה יניב דירות בסביבתכם הקרובה, עם נתונים דומים לדירתכם, כך שבמידה ואתם נמצאים באזור בו קיים ביקוש גבוה, תוכלו למצוא העסקאות מכירה שהתרחשו בעבר הקרוב.

מתווכים המתמחים בסוג הנכס שלכם ובאזור/שכונה שלכם – מתווכים עובדים בשטח, הם מכירים כל דירה או בית בטריטוריה שלהם, זהו היתרון היחסי שלהם על פני מתווכים אחרים בהם הם מתחרים. תוכלו להיעזר בשירותיו של מתווך, אולם קחו בחשבון, כי בנוסף לשכר הטרחה שלו, מאחר ומטרתו היא למכור את הנכס מהר ככל האפשר, הוא עשוי להעריך את הדירה במחיר הנמוך במעט מערכה האמיתי.

הערכת שמאי מקרקעין – גם כאן, מדובר באיש שחי ונושם דירות ונכסים, אבל באינסטנציה גבוהה יותר ובשירות יקר יותר. ברוב המקרים הערכת השווי שתתקבל תהיה ריאלית, אולם תיטה לכיוון המחיר הנמוך יותר במנעד המחירים.

לוחות נדל”ן מקומיים או ארציים – אם, למשל, אתם מוכרים דירה בקריית חיים, לוחות דירות למכירה בקרית חיים יהיו מקור המידע הרלוונטי ביותר עבורכם, ולא דירות בנתניה, תל אביב, באר שבע או אילת. בחלק גדול מהלוחות נדרש המפרסם להכניס את המחיר המבוקש, כך שאתם עשויים במהירות לקבל אינדיקציה על הטווח.

לא לשכוח – עלויות נלוות!

מהסכום שאתם עתידים לקבל על הדירה שלכם יורדות הוצאות שונות כמו היטל השבחה, מס שבח, תשלום לעו”ד עבור עריכת החוזה, לרו”ח עבור ייעוץ מיסוי, תשלום למתווך, לשמאי וכן הלאה. כל אחת מההוצאות האלה נוגסת בסכום הסופי שעתיד להיכנס לכיסכם, לכן, עדיף, בטרם תפרסמו את הדירה ותנקבו במחירה הספציפי, לשבת עם דף ועט מול תוצאות החיפוש של גוגל ולבדוק בדיוק כמה אתם עתידים לשלם.

לסיכום

במציאות הכלכלית של ימינו, כשכל שקל חשוב ובעל משמעות, מכירת דירה ללא מידע מקדים עלולה להתגלות כהרפתקה יקרה ולא משתלמת במיוחד. לכן, דאגו לקבל כמה שיותר נתונים על טווח מחירי הדירות הנמכרות באזור שלכם, בדקו לעומק כל אחת מההוצאות והעלויות שעלולות להצטבר לכדי סכום רציני, והעיקר – אל תמכרו בכל מחיר! אם אינכם זקוקים לכסף באופן מיידי, אין סיבה שתסתפקו בפחות משוויה הריאלי של דירתכם.

השוואת מודעות

הזינו את הפרטים וקבלו הערכת שווי תוך 24 שעות

שמי אסתי ארנון.
אם תרצו שנעריך את שווי הנכס שלכם בעזרת שילוב של אמצעים טכנולוגים והניסיון שלנו, הנכם מוזמנים להזין את פרטי הנכס כאן ותאם איתנו פגישה להערכת שווי הנכס. אנו עובדים בתל אביב !

אנו מבצעים הערכות שווי בתל אביב וארסוף

דילוג לתוכן