תוצאות החיפוש שלך

בבלי – תל-אביב

פורסם ע''י אסתי ארנון ב 09/03/2017
0

שיכון בבלי היא מהשכונות היוקרתיות של צפון תל אביב – שכונה הקרויה על שם התלמוד הבבלי, שהיא בעלת היסטוריה יהודית ארוכה, ואיכות חיים גבוהה (מדד כלכלי-חברתי לפי אתר מדלן: 9 מתוך 10), בקרבת מקום לאחת הערים הנחשקות למגורים בארץ ובעולם כולו, אבל במרחק מספק על מנת ליהנות משקט ושלווה, מאוכלוסיה איכותית ושירותים קהילתיים. עוד על שיכון בבלי בתל אביב – לפניכם.

שיכון בבלי – נתונים והיסטוריה

שיכון בבלי ממקומם על גבעה בחלקה הצפוני של העיר תל אביב, בקרבת מקום לנקודת המפגש של נהר הירקון ונחל איילון. מדובר על שכונה שקטה יחסית, בעלת מרקם חיים שליו, הממוקמת במרחק עשר דקות נסיעה ממרכז תל אביב השוקק. שיכון בבלי החל את דרכו בשם שכונת גבעת עמל ב’, עם השכנת פליטים יהודיים במלחמת השחרור באזור, לאחר שהכפר הערבי ששכן באזור ננטש. בשנת 1957, החלו בבניית עשרות יחידות דיור, בעיקר דיור עממי, באזור. בשנת 1965 “גילו” את האזור חברות קבלניות שונות ובחרו לבנות בו, בשל מחירי הקרקע הזולים. פרויקטים בעלי רמות גימור גבוהות במיוחד (יחסית לתקופה), ושיפור משמעותי של דרכי הגישה והשירותים המקומיים – הפכו את האזור אטרקטיבי יותר. בהמשך, הוקם בשכונה מרכז קהילתי ובו קולנוע “דקל” המיתולוגי, ובתחילת שנות האלפיים נבנו בנייני יוקרה באזור אשר סייעו להמשך התהליך של מיצוב השכונה כשכונה אקסקלוסיבית לבני המעמד הבינוני – גבוה.

כיום, מבני השכונה הם מגוונים, רבים ושונים. בלב השכונה ניתן למצוא את גבעת הכלניות, או “תל חשאש” – פארק לאומי המשתרע על מעל 13 דונמים, ובו ממצאים וקברים מתקופות רבות ושונות בהיסטוריה, החל מן התקופה ההלניסטית. מסביב, “בתי רכבת” בני ארבע קומות, ובניינים רבי קומות וחדישים. בחלקה הדרומי של השכונה מתוכננים להיבנות מגדלי מגורים בני ארבעים קומות.

מדדים חברתיים ואיכות הקהילה בשיכון בבלי

הנה כמה נתונים סטטיסטיים על שיכון בבלי:

·         50% מתושבי השכונה הם אקדמאים, בעלי תואר ראשון או מעלה

·         40% מתושבי השכונה הם ישראלים שנולדו בישראל

·         3% מתושבי השכונה הם עולים, כל השאר וותיקים

·         66% מדיירי השכונה גרים בדירה אשר בבעלותם

אתרים ומקומות בתוך שיכון בבלי ובסביבותיו

שיכון בבלי הוא שכונה הממוקמת גבוה יחסית, ומאזורי תצפית ניתן לראות בבירור את שני הנחלים הזורמים בסביבותיו ואת המפגש ביניהם. בקרבת מקום לשכונה ניתן למצוא את פארק נחל הירקון, ואת מועדון הספורט “קאנטרי דקל”. בשכונה בתי ספר, גני עירייה וגנים פרטיים, מרכזים רפואיים וקופות חולים, שבט צופים, ועוד.

מחירון נדל”ן בשיכון בבלי

מחיר דירה ממוצעת בשיכון בבלי עומד על כ – 4.5 מיליוני שקלים, עם מחיר ממוצע למ”ר של מעל 45,000 ש”ח. במחירים להשכרה בשיכון בבלי, תמצאו כי המחיר הממוצע למ”ר הוא 87 ש”ח, וכי דירת שלושה חדרים מוצעת להשכרה במחיר ממוצע של 6,500 ש”ח.

דירות למכירה בשיכון בבלי

דירות להשכרה בשיכון בבלי

השוואת מודעות

הזינו את הפרטים וקבלו הערכת שווי תוך 24 שעות

שמי אסתי ארנון.
אם תרצו שנעריך את שווי הנכס שלכם בעזרת שילוב של אמצעים טכנולוגים והניסיון שלנו, הנכם מוזמנים להזין את פרטי הנכס כאן ותאם איתנו פגישה להערכת שווי הנכס. אנו עובדים בתל אביב !

אנו מבצעים הערכות שווי בתל אביב וארסוף

דילוג לתוכן